GL's årsberetning 2014-2015

Gymnasielærere leverer undervisning på et højt fagligt og pædagogisk niveau. Det er en væsentlig samfundsopgave, som forudsætter, at rammerne for arbejdet med at uddanne fagligt dygtige, innovative og motiverede elever er til stede.

Gymnasieskolernes Lærerforening arbejder for at sikre skolerne ordentlige rammevilkår og økonomisk råderum til at kunne indfri denne vigtige samfundsopgave. Den høje kvalitet baserer sig på, at dygtige og kompetente lærere fortsat bliver tiltrukket af jobbet som gymnasielærer. Derfor arbejder GL for at sikre lærerne gode løn- og ansættelsesvilkår centralt og lokalt på den enkelte skole, så attraktionen i jobbet kan fastholdes og udvikles.

collage5.jpg

På disse sider kan du læse om flere af GL's aktiviteter i 2014-2015.

Artikeltype:

Overenskomsthttp://www.gl.org/omGL/aarsberetning/14-15/Sider/Overenskomst.aspxOverenskomst08-10-2015 22:00:00OK15, Løn, Beskæftigelse, Ledere, Arbejdsmiljø og Grønland
Professionel kapitalhttp://www.gl.org/omGL/aarsberetning/14-15/Sider/Professionel-kapital.aspxProfessionel kapital08-10-2015 22:00:0027 skoler fordelt på 16 almene gymnasier, 5 erhvervsgymnasier, 2 grønlandske gymnasier og 5 VUC'er har afdækket i 2014-2015
Uddannelsehttp://www.gl.org/omGL/aarsberetning/14-15/Sider/Uddannelse.aspxUddannelse08-10-2015 22:00:00GL's debatoplæg om uddannelse, HF, FV15, uddannelsespris, SIP og faglige foreninger
Institutioner og økonomihttp://www.gl.org/omGL/aarsberetning/14-15/Sider/Institutioner-Oekonomi.aspxInstitutioner og økonomi08-10-2015 22:00:00Finanslov, omprioriteringsbidrag, taxameter, regnskaber, klassestørrelser, medarbejderrepræsentanter i bestyrelser
Om GLhttp://www.gl.org/omGL/aarsberetning/14-15/Sider/Om-GL.aspxOm GL08-10-2015 22:00:00GL 125 år, ændringer af GL's love, folkemøde, regnskab, TR-uddannelse, kommunikation og efteruddannelse