GL's årsberetning 2013-2014

På disse sider kan du læse GL's årsberetning 2013-2014.

​Gymnasieskolernes Lærerforening (GL) er rammen om det arbejdsfællesskab, hvor lærerne hjælper hinanden. Gymnasielærere trives ved at levere undervisning på et højt fagligt og pædagogisk niveau. For at løse den væsentlige samfundsopgave det er at uddanne fagligt dygtige, innovative og motiverede unge mennesker, kræver det, at gymnasielærere er veluddannede og har så gode løn- og arbejdsforhold, at det er attraktivt at blive og at være gymnasielærer.

For GL er det afgørende, at skolerne har ordentlige rammevilkår og økonomisk råderum, så gymnasieuddannelserne fortsat kan have høj kvalitet. Lærernes løn- og arbejdsforhold skal sikres med en fælles indsats centralt og lokalt på den enkelte skole. Samtidig skal medlemmerne have mulighed for individuel interessevaretagelse/rådgivning på et højt professionelt niveau.

Artikeltype: Årsberetning; Årsberetning 13-14

​Læs GL's årsberetning 2013-2014 herunder:

Overenskomsthttp://www.gl.org/omGL/aarsberetning/13-14/Sider/Overenskomst.aspxOverenskomst09-10-2014 22:00:00Om implementering af OK13, TR’s nye rolle, forberedelse af OK15 og forholdene på Grønland.
Uddannelsehttp://www.gl.org/omGL/aarsberetning/13-14/Sider/Uddannelse.aspxUddannelse09-10-2014 22:00:00Om det kommende serviceeftersyn, erhvervsskolereform, pædagogikum, Skoleudvikling i praksis, GL's uddannelsespris og meget mere.
Arbejdsmiljøhttp://www.gl.org/omGL/aarsberetning/13-14/Sider/Arbejdsmiljoe.aspxArbejdsmiljø09-10-2014 22:00:00Om lærerarbejdspladser, SU-kurser, deltid og seminar for arbejdsmiljørepræsentanter.
Beskæftigelsehttp://www.gl.org/omGL/aarsberetning/13-14/Sider/Beskaeftigelse.aspxBeskæftigelse09-10-2014 22:00:00GL har fået 89 vikarer fastansat som opfølgning på beskæftigelsesundersøgelsen 2013-14.
GL's organisationhttp://www.gl.org/omGL/aarsberetning/13-14/Sider/GL's-organisation.aspxGL's organisation09-10-2014 22:00:00Om formandsskifte, regnskab, skolemøder og Gymnasieskolen.
GL's årsberetning 2013-2014http://www.gl.org/omGL/aarsberetning/13-14GL's årsberetning 2013-201409-10-2014 22:00:00På disse sider kan du læse GL's årsberetning 2013-2014.
Institutioner og økonomihttp://www.gl.org/omGL/aarsberetning/13-14/Sider/Institutioner-og-økonomi.aspxInstitutioner og økonomi09-10-2014 22:00:00Om finanslov, taxameter, fusioner, campus og klassestørrelser.
Lederehttp://www.gl.org/omGL/aarsberetning/13-14/Sider/Ledere.aspxLedere09-10-2014 22:00:00Om ledelse og GL's nye ledelsespolitik.
Professionel kapitalhttp://www.gl.org/omGL/aarsberetning/13-14/Sider/Professionel-kapital.aspxProfessionel kapital09-10-2014 22:00:00Om professionel kapital - et samarbejdsværktøj til sektoren